Sunday 23 October 2011

KERETA MAKAN DUIT

Haiya.... kereta kami buat hal lagi pulak. Aku dah agak nak rosaknya kereta kami. Tup..tup.. hari ahad hos radiator bocor. Hari ni kenalah pergi bengkel kereta kat Shah Alam. Kenalah pergi juga sebab jalan je enjin panas dan kereta tu pakai nak pergi kerja.

Sebelum bengkel buka lagi aku dah terpacak kat depan pintu. Hehehe... malas nak pergi tengahari sebab nanti aku kena pergi kerja pulak. Sempatlah kereta tu aku bawa pergi komuter hantar wife pergi kerja. Lepas tu terus ke bengkel.

Cadang nak ganti hos tu je tapi banyak pulak rosaknya. Brek pam rosak. Hmmm... sampai 3 jam lebih gak pah aku duk kat bengkel tu.

Suruh je tauke kira. Jumlah RM300 lebih daaa.. Lari bajet kami bulan nie...
Apa lagi bulan nie duk rumah je lah jawabnya.

Apa pun nak buat macam mana. Kereta tu pakai tiap-tiap hari pasti akan rosak punya. Itu pun banyak lagi yang aku belum baiki. Terima je lah..

No comments:

Post a Comment